Przedstawiciele Lidl tłumaczą, że strategia firmy jest odpowiedzią na wymagania rynku i na potrzeby klientów.

– Warto podkreślić, że zachowanie polskich konsumentów nie odbiega od zachowania konsumentów z rynków zachodnich, których nie dziwi widok świątecznych produktów na sklepowych regałach w październiku, a którzy zauważyli korzyści płynące z tego tytułu. Klienci mają bowiem czas, by dokonać wyboru spośród szerokiej oferty asortymentowej tych produktów – wyjaśnia Maciej Magdziarz z Lidl Polska.

Sieć tłumaczy także, że dla wielu gospodarstw domowych obecność oferty bożonarodzeniowej na ok. 2,5 miesiąca przed Wigilią oznacza możliwość rozłożenia zakupów w czasie tak, by na świątecznym stole niczego nie zabrakło.

Jak informował wcześniej portal Retailnet.pl, bożonarodzeniowy asortyment pojawi się w najbliższy weekend także w Tesco. Będzie to jednak jednorazowe, testowe przedsięwzięcie.

Lidl to jedna z największych sieci dyskontów spożywczych w Polsce. Firma pierwsze sklepy otworzyła w latach 70-tych ubiegłego wieku w okolicach niemieckiego Ludwigshafen. Lidl posiada obecnie sklepy w niemal wszystkich krajach Europy.

Firma Lidl Polska powstała w 2002 roku. W ciągu ośmiu lat sieć rozrosła się do ponad 380 marketów na terenie całego kraju.