Nowe rozwiązania, mające podnieść atrakcyjność sieci, Milea zaprezentowała podczas pierwszego, ogólnopolskiego zjazdu franczyzobiorców w Pałacu w Sieniawie.

– Milea jest pełnym modelem franczyzy dającej kompleksowe rozwiązania: od źródeł zaopatrzenia, po zarządzanie asortymentem, ceną i promocjami. Zaawansowana logistyka, profesjonalne systemy informatyczne czy efektywność operacyjna to elementy bardzo istotne dla funkcjonowania sklepu. I właśnie na to stawiamy – przekonuje Dariusz Bożek, prezes Detal Koncept, organizatora sieci Milea Delikatesy.

W sektorze handlowym zmiany dotyczą obszaru współpracy logistyczno-handlowej z głównymi dostawcami, nowych rozwiązań informatycznych w zarządzaniu asortymentem i dodatkowych regulacji dotyczących premii handlowych.

Zaproponowane franczyzobiorcom rozwiązania z zakresu zarządzenia asortymentem dotyczą przede wszystkim budowy kartotek asortymentowych. Dzięki określeniu znaczenia poszczególnych kategorii asortymentowych i wykorzystaniu unikalnego programu informatycznego REGO powstały rekomendacje asortymentowe, które uwzględniają specyfikę poszczególnych lokalizacji i najpełniej odpowiadają na potrzeby klientów danej placówki.

Milea to franczyzowa sieć delikatesów, która działa od 2008 roku. Placówki sieci Milea mają od 100 do 400 mkw. powierzchni sprzedaży. Działają w miastach liczących powyżej 2,5 tys. mieszkańców. Obecnie sieć tworzy ponad 90 delikatesów zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Organizatorem sieci i właścicielem marki Milea jest spółka Detal Koncept, od ponad 10 lat zarządzająca także franczyzową siecią Groszek. Detal Koncept posiada łącznie ponad 1,3 tys. placówek franczyzowych w całej Polsce. Spółka wchodzi w skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis powstałej wskutek wyodrębnienia działalności dystrybucyjnej z Grupy Handlowej Emperia.