Wal-Mart chce kupić rosyjską Kopiejkę

Jak podaje portal Wyborcza.biz za Bloomberg i Wiedomosti, amerykańska firma zgodziła się na cenę zaproponowaną przez właściciela Kopiejki – miliardera Mikołaja Cwetkowa. Jednocześnie Cwetkow zapowiada, że nie chce, by jego firma trafiła w ręce innej rosyjskiej spółki – X5 Retail Group.

Sieć sklepów spożywczych Kopiejka jest jednym z głównych detalistów na rosyjskim rynku. Rozpoczęła działalność na przełomie lat 1998/1999. Po 2005 r. w Rosji nastąpił proces konsolidacji sieci handlowych. Kopiejka nabyła wówczas 48 sklepów sieci Ekonta działającej w Niżnym Nowgorodzie za 100 mln USD i 22 supersamy Samara-Produkt działających w Samarze za 25-30 mln USD.

Wal-Mart Stores to amerykańska sieć supermarketów. Firmę w 1962 roku założył Sam Walton. Pierwszy sklep Wal-Mart został otwarty w Rogers w Arkansas. W przeciągu 10 lat sieć rozrosła się do 276 sklepów w 11 stanach. Obecnie Wal-Mart obsługuje klientów w ponad 8 650 punktach sprzedaży detalicznej pod 55 różnymi szyldami w 15 krajach.

W 2000 r. firma powołała do życia sklep internetowy Walmart.com. Sklep ma w swojej ofercie ponad milion produktów. Dzięki innowacyjnemu programowi Site to Store, klienci mogą kupić produkty w Walmart.com, które są następnie wysyłane do odbiorcy za darmo albo dostępne do odbioru w wybranej placówce Wal-Mart.
 

Reklama

Galeria Jurajska