Grupa Tesco podkreśla, że w omawianym okresie wzrosła liczba klientów sklepu internetowego, ale jednocześnie zwiększyły się wydatki, bo w asortymencie pojawiły się kolejne produkty nieżywnościowe. Zysk ze sprzedaży żywności wzrósł co prawda o 9,1 proc., ale ogólny zysk ze sprzedaży online ukształtował się na poziomie 58 mln funtów. Na wynik ten wpłynęły m.in. koszty rozruchu internetowej sprzedaży ubrań i niewielkie straty w Tesco Direct.

Liczba klientów segmentu spożywczego internetowego sklepu wzrosła o 10 proc. do 1,2 mln. W pierwszej połowie roku Grupa wprowadziła innowacje dla klientów, m.in. unowocześniła stronę internetową i umożliwiła składanie zamówień za pomocą telefonu iPhone.

Jak zapowiedział niedawno na łamach Financial Times Philip Clarke, dyr. międzynarodowy Tesco, Grupa ma uruchomić sprzedaż internetową w Polsce w 2011 r.

Pierwszy sklep pod nazwą Tesco powstał w 1929 roku w londyńskiej dzielnicy Edgware. Na londyńskiej giełdzie firma zaczęła być notowana w 1947 roku pod oznaczeniem Tesco. Obecnie w Polsce pod marką Tesco działa 336 sklepów o łącznej powierzchni 701 697 mkw., 26 stacji benzynowych oraz trzy centra dystrybucyjne. Do sieci Tesco należy ponadto 30 supermarketów Savia. Łącznie grupa Tesco zatrudnia w naszym kraju ponad 28 tys. pracowników.