– Intermarché chce być najtańszą siecią na rynku, dlatego z myślą o swoich klientach zdecydowała się nie podwyższać cen po nowym roku. Zależy nam na utrzymaniu najniższych cen na rynku – powiedział Daniel Prałat, dyrektor generalny sieci Intermarché.: – Ta decyzja jest również efektem kalkulacji finansowych. Wyliczyliśmy, że na przeprowadzenie wszelkich zmian związanych ze zmianą stawek podatkowych, musielibyśmy jednorazowo przeznaczyć 500 tys. zł. Środki te poświęcimy na obniżenie cen w naszych sklepach – dodał Daniel Prałat.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 170 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów licząca obecnie 151 supermarketów Intermarché oraz 71 sklepów Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. W 2009 r. jej obroty przekroczyły 3,27 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska. Plany strategiczne Grupy zakładają ekspansję sieci głównie w małych i średnich miejscowościach, o wielkości do 70 000 mieszkańców.

Muszkieterowie są obecni w 8 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2009 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły 34 miliardy euro. Sieć 3 760 sklepów, 3 000 niezależnych przedsiębiorców 130 000 pracowników to liczby wskazujące na wiodącą pozycję Grupy Muszkieterów wśród europejskich sieci handlowych. Jako zrzeszenie niezależnych przedsiębiorców Grupa Muszkieterów jest w Europie liderem wielkiej dystrybucji