Chodzi o zmiany nazw spółek należących do Grupy, które nie są bezpośrednio związane z branżą handlową. I tak firma kurierska Kolporter Express zmieniła nazwę na K-EX, Natomiast Kolporter Expo, spółka odpowiedzialna za nowe centrum wystawiennicze w Sosnowcu, to od sierpnia Expo Silesia. Wkrótce zmieni się także nazwa spółki Kolporter Info, producenta oprogramowań i integratora rozwiązań informatycznych. Spółka przyjmie nazwę Infover.

Marka Kolporter będzie odtąd używana wyłącznie przez spółki działające w sektorze handlowym. Do tej grupy należą m.in.: Kolporter DP (dystrybutor prasy), Kolporter Service (rynek terminali i dystrybucja towarów FMCG) i Kolporter Sieci Handlowe (sieć saloników prasowych).

– Firmy z grupy, które działają w innych branżach, mają dziś już tak mocną pozycję rynkową, że mogą budować własne, silne marki, kojarzone wprost z usługami kurierskimi, targami, budownictwem, informatyką itp. Na początku działalności tych biznesów wzmocnienie marką korporacyjną Kolporter było korzystne dla debiutujących na rynku spółek. Przyczyniało się też do wzmocnienia marki głównej. Dziś, chcąc uniknąć rozmycia postrzegania Kolportera, postanowiono zmienić nazwy wszystkich firm działających w branżach, które nie są tradycyjnie związane z tą marką – czytamy w komunikacie spółki.

Kolporter rozpoczął działalność w maju 1990 r. od dostarczenia 200 egzemplarzy Gazety Wyborczej rozwiezionej osobiście przez Krzysztofa Klickiego do 11 sklepów Kieleckiego PSS Społem. Prawie 20 lat później, w 2009 r. Grupa Kolporter osiągnęła przychody w wysokości 3,8 mld zł.