E-handel: rośnie liczba mobilnych transakcji

Wyniki badań Keynote Services, dostawcy usług dla technologii Adobe Systems, przedstawił portal Internetretailer.com. Jak wynika z raportu, 43 proc. właścicieli telefonów komórkowych kupuje za ich pośrednictwem dobra fizyczne, a nie tylko cyfrowe. Aż 30 proc. posiadaczy telefonów, deklaruje, że kupuje w ten sposób ubrania, buty i biżuterię. Nieco mniej, bo 28 proc. respondentów, nabywa sprzęt elektroniczny. Dalsze miejsca zajmują m.in.: książki, gazety i czasopisma (26 proc.), artykuły spożywcze i kosmetyki (20 proc.), sprzęt komputerowy i biurowy (20 proc.), akcesoria sportowe (16 proc.), zabawki (16 proc.).

Jak podaje portal, w telefonach komórkowych stosuje się coraz inteligentniejsze rozwiązania, a to powoduje, że ludzie chętniej używają ich nie tylko do nawiązywania połączeń i pisania wiadomości, ale także do zakupów, odwiedzania portali społecznościowych oraz wykonywania codziennych obowiązków.

Keynote Services zbadała 1200 użytkowników telefonów komórkowych w różnym wieku. Badania odbyły się w Stanach Zjednoczonych w sierpniu tego roku.

Keynote działa na światowym rynku w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań internetowych i telefonii komórkowej. Oferuje testowanie, monitoring i badanie produktów i usług dla różnych przedsiębiorstw, m.in. dla portali internetowych, stron e-commerce czy operatorów sieci komórkowych.
 

Reklama

Galeria Jurajska