W święta klienci wydadzą w sieci 8,1 mld funtów

Analitycy z Verdict Research przewidują, że Brytyjczycy na tegoroczne święta wydadzą w tym roku dodatkowe 1,6 mld funtów na ubrania, artykuły spożywcze i kosmetyki. Szacują także, że sprzedaż w tym okresie wzrośnie o 1,9 proc., a klienci wydadzą w sklepach łącznie 85,2 mld funtów.

Według brytyskich badaczy rynku, zakupy online będą stanowiły 9,5 proc. całości sprzedaży. Sprzedaż online wzrośnie o 17,6 proc. i osiągnie wynik 8,1 mld funtów. Najwyższy wzrost sprzedaży, bo aż o 17,8 proc., mają zanotować sklepy internetowe w segmencie produktów nieżywnościowych.

– Chociaż sprzedaż online wciąż rośnie i coraz więcej detalistów decyduje się na uruchomienie sprzedaży w internecie, to nawet ta branża staje się coraz bardziej zatłoczona i konkurencyjna. Wierzymy jednak, że tacy sprzedawcy jak John Lewis, M&S i Next, którzy oferują wielokanałowe usługi w zakresie zakupu, dostawy i wymiany towaru, będą zwycięzcami tegorocznych świąt – podkreśla Maureen Hinton, analityk handlu detalicznego w Verdict Research.

Verdict Research działa na brytyjskim i europejskim rynku handlu detalicznego. Poprzez publikacje badań, usługi doradcze i biuletyny informacyjne, oferują analizy rynku w wielu różnych sektorach usług detalicznych. Verdict jest częscią Datamonitor Group.

Datamonitor jest dostawcą internetowych baz danych i analiz dla kluczowych sektorów przemysłu. Pomaga firmom budować i realizować strategie rozwoju przedsiębiorstwa.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016