Jak wynika z badań, w aglomeracjach miejskich przeciętny Polak płaci kartą za około 30 proc. zakupów. Klienci punktów handlowych coraz częściej podejmując decyzję o zakupach, biorą pod uwagę fakt, czy w danym miejscu można zapłacić kartą. Jeśli nie ma takiej możliwości, wybierają inny sklep.

– Istotny jest również fakt, że osoby płacące kartą kupują więcej – mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik zarządu Kolportera Service ds. sprzedaży. – Jesteśmy jedną z pierwszych firm na rynku, która zaczęła oferować terminale uniwersalne umożliwiające płatność kartami dla punktów sprzedaży z branży FMCG (sklepy spożywcze, kioski, saloniki i inne). Obecnie współpracujemy z około 5 tys. klientów. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy tę liczbę podwoić.

Tylko w ciągu ostatniego roku liczba punktów handlowych posiadających w Polsce terminale z akceptacją kart płatniczych wzrosła ze 150 tysięcy (w I kwartale 2009) do 180 tysięcy (w I kwartale 2010). Liczba transakcji dokonywanych średnio przez jednego klienta przy użyciu karty zwiększyła się w ostatnich pięciu latach czterokrotnie.

Kolporter Service powstał w 1997 roku i jest najdynamiczniej rozwijającą się spółką Grupy Kolporter. Firma zapewnia kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. Dysponuje nowoczesnym systemem logistycznym i szerokim asortymentem.