Z rynku zniknęło 17 proc. małych sklepów

Lokal Deli Sandwich

Jak donosi Eurocash, ostatnia dekada to okres dynamicznego rozwoju wielkopowierzchniowych sieci w Polsce, który negatywnie wpłynął na sytuację niezależnych, małych i średnich sklepów detalicznych. Spółka oszacowała, że od 2005 r. zamkniętych zostało 17 proc. lokalnych sklepów, których udział w rynku kształtuje się obecnie na poziomie poniżej 50 proc. Jeszcze w 1998 r. było to ponad 80 proc.

– Najważniejszym powodem tej sytuacji jest ekspansja hipermarketów i dyskontów. Dzięki znaczącym inwestycjom infrastrukturalnym oraz rosnącej skali, są one w stanie zaproponować niższe ceny produktów finalnym konsumentom – donosi Eurocash.

Eksperci podkreślają też, że przewaga wielkich sieci, które często funkcjonują w międzynarodowych strukturach, dotyczy również kwestii podnoszenia kwalifikacji i rozwoju pracowników. Małe, niezależne sklepy, głównie ze względów finansowych, nie mają takich możliwości. Odpowiedzią Eurocash na tę sytuację, ma być program szkoleń rozwijających kompetencje franczyzobiorców i ich pracowników.

Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Do Grupy należy ogólnopolska sieć 121 dyskontowych hurtowni typu cash & carry oraz systemy franczyzowe dla sklepów detalicznych pod takimi markami jak: Delikatesy Centrum, abc, IGA oraz Zielony Kłos.
 

Reklama

Galeria Jurajska