Laureatem Retail Marketing Awards została sieć handlowa Bialcon. Drugie miejsce przyznano ex aequo: sieci Intersport i salonowi Molton zlokalizowanemu w Sadybie Best Mall. Zaś trzecie salonowi Camel Active mieszczącemu się w Bonarce City Center w Krakowie. Zdobywca głównej nagrody otrzymał czek o wartości 6 tys. zł na audyt sklepu od agencji consultingowej MarekBorowinski.com oraz notebooka ufundowanego przez InsERT, producenta zintegrowanego systemu ERP Navireo.

Konkurs Retail Marketing Awards organizowany jest od 2008 roku przez firmę Promedia Jerzy Osika. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych sklepów w Polsce, które stosują nowoczesne narzędzia marketingowe. Pod uwagę brane są takie kryteria, jak: lokalizacja, marka, visual merchandising, klimat sklepu, asortyment, polityka cenowa, promocja zewnętrzna, promocja wewnątrz sklepu, obsługa klienta, programy lojalnościowe.

Uczestnikami konkursu RMA mogą być zarówno niezależne, pojedyncze sklepy, jak i placówki handlowe należące do sieci detalicznych, sklepy firmowe, jednomarkowe jak i te, które oferują produkty kilku marek.

Bialcon jest polską firmą odzieżową, która rozpoczęła działalność w 1992 roku. W sieci sklepów Bialcon znajduje się 50 salonów firmowych. Firma współpracuje także z 260 sklepami multibrandowymi.