Przybywa nowych marketów typu convenience otwieranych przez marki należące do Penta Investments. Łącznie powstanie w tym roku 265 nowych sklepów, głównie w największych polskich miastach.

– Jesteśmy zadowoleni z tak dynamicznego rozwoju naszych sieci. Warszawa, Gdańsk, Łódź i Szczecin to miejscowości, w których do końca roku zaplanowaliśmy największą ilość otwarć sklepów – informuje Jacek Spychała, manager ds. public relations Żabka Polska SA.

Aktualnie spółka posiada około 2300 sklepów Żabka i 37 Freshmarketów.

Żabka Polska SA jest właścicielem największej sieci sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzonych pod marką Żabka. Punkty charakteryzują się powierzchnią sprzedaży o wielkości ok. 60 mkw., umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku. W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska zostało zakupionych przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments.

Freshmarkety to nowy projekt realizowany przez spółkę Żabka Polska SA. Freshmarkety to sklepy convenience w konwencji deli, zlokalizowane w centrach miasta oraz w pobliżu osiedli, umożliwiające wygodne zakupy.

Penta Investments jest środkowo-europejską grupą inwestycyjną specjalizującą się w sektorach private equity i real estate. Penta powstała w 1994 roku i zaczynała działalność jako broker giełdowy. W 2000 firma rozpoczęła inwestycje w sektorze private equity a w 2005 rozszerzyła swoją działalność o rynek nieruchomości, tworząc segment real estate.