Jedna czwarta użytkowników sieci wydaje swoje pieniądze w sklepach internetowych. Według Eweliny Baczyńskiej z TNS OBOP, polscy internauci zapowiadają, że w przyszłości będą kupować jeszcze więcej poprzez Internet. Z badań wynika, że aż 40 procent internautów zamierza więcej kupować w sklepach internetowych, zaś 37 procent chce zwiększyć wydatki na portalach aukcyjnych.

Według danych 4. edycji raportu E-commerce 2010, obroty w handlu internetowym B2C i C2C w Polsce w 2009 roku wzrosły o 22 proc. i szacowane są na 13,43 mld zł. Wg przywoływanych w raporcie analiz Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (dotyczących wyłącznie handlu towarami), w ubiegłym roku sprzedaż w e-sklepach wzrosła o 17,66 proc. i osiągnęła poziom 5,33 mld zł. Całkowita wartość transakcji przeprowadzonych na platformach aukcyjnych była większa aż o 25 proc., wzrosła do 8,1 mld zł w stosunku do roku 2008.

Polska, biorąc pod uwagę odsetek kupujących w sieci, w zestawieniu serwisu Internet Standard, znalazła się na 18 pozycji w Europie. Tuż przed nami są Czechy, Słowenia i Słowacja. Na początku listy widnieją Norwegia, Wielka Brytania, Dania i Szwecja.

W Polsce w 2009 roku zakupy w sieci zrobiło ok. 8,5 mln osób. Najwięcej kupujemy 3-4 razy w roku (ok. 35 proc.). Liczna jest również grupa konsumentów, którzy zakupów dokonują raz na miesiąc (ok. 26 proc.).