Carrefour Express otworzy 200 sklepów w 2011 r.

Carrefour Express realizuje w ten sposób swoje cele otwarciowe, które zakładają powstanie 200 nowych sklepów w 2011 roku. Dotychczas otworzył 30 nowych sklepów a kolejne 20 uruchomi jeszcze do końca roku. Średni obrót za mkw. na rok przekracza 20 tys. zł w pierwszym roku funkcjonowania placówki handlowej.

– Dynamiczna rozbudowa sieci franczyzowej jest strategicznym kierunkiem rozwoju firmy Carrefour w Polsce. Wprowadzane przez Carrefour od kilku miesięcy zmiany miały na celu udoskonalenie oferty. Dobre wyniki, jakie notuje od początku roku Carrefour Polska oraz sygnały płynące od franczyzobiorców potwierdzają, że zmiany te odpowiadają oczekiwaniom rynku franczyzy spożywczych sklepów osiedlowych – mówi François Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Wśród warunków, jakie musi spełniać franczyzobiorca, by móc rozpocząć współpracę z Carrefour Express, jest konieczność posiadani lokalu o powierzchni od 100 do 200 mkw. Na lokalizację sklepu powinny być wybierane miejsca na osiedlach mieszkaniowych lub w ich bliskim sąsiedztwie.

Rozwój sieci sklepów Carrefour Express ma służyć także kształtowaniu postaw biznesowych i zwrócić uwagę na tę formę działalności osobom, które ciągle szukają pomysłu na własnych biznes. Dla Carrefour najważniejsze jest, żeby zadowoleni ze współpracy i przedstawionej przez nas oferty byli przede wszystkim nasi partnerzy oraz klienci ich sklepów. Dzięki temu Carrefour będzie mógł stabilnie i dynamicznie rozwijać swoją markę – wyjaśnia François Vincent. 

Oferta Carrefour stanowi nowatorski na polskim rynku model franczyzy – połączenie franczyzy „twardej” i „miękkiej”. W ramach pierwszego modelu kontrahenci otrzymują wsparcie przy aranżacji i przygotowaniu sklepu oraz pełne zaplecze handlowego know-how. Sieć pokrywa całkowity koszt związany z informatyką oraz pakiet marketingowy na otwarcie. Carrefour finansuje meble kasowe, alkoholowe oraz meble na warzywa i owoce. W przypadku franczyzy „miękkiej” partnerzy mogą zachować znacznie większą autonomię. Carrefour bierze na siebie m.in. koszty związane z gwarancjami płatniczymi. W tym przypadku koszt otwarcia placówki handlowej o powierzchni 100 mkw. wynosi 70 tys. zł. Do tego dochodzą koszty zatowarowania sklepu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016