Pasaż Grodzki to śródmiejska galeria handlowa w Jeleniej Górze o łącznej powierzchni 10,5 tys. mkw. W Pasażu swoje salony mają takie marki jak: Marks &Spencer (1327mkw.), Reserved (619 mkw.), Centrum Fitness (1074 mkw.), Rossman (317 mkw.), apteka Arnica (118mkw.), Apart (78,5 mkw.), Cafe Club (94 mkw.) i restauracja 3naj (130 mkw.). Wkrtótce nastąpi otwarcie kolejnych sklepów. Na klientów czeka podziemny parking na 70 miejsc.

Budowa Pasażu Grodzkiego rozpoczęła się prawie półtora roku temu. 13 lipca 2009 roku pierwsze łopaty uroczyście wbili przedstawiciele władz Jeleniej Góry i inwestora. Inwestorem centrum jest spółka Rank Muller należąca do notowanej na warszawskiej GPW Grupy Kapitałowej Rank Progress. Spółka podpisała z Metro Group Asset Management umowę na zarządzanie Pasażem Grodzkim.Generalnym Wykonawcą inwestycji, której koszt wyniósł 45 mln złotych, była spółka Erbud. Natomiast projekt wykonała Pracownia Projektowa i Konsultingowa B.P. Niebudek z Legnicy.

Wewnątrz Pasażu umieszczono stałą ekspozycję XVII-wiecznych naczyń znalezionych podczas prowadzenia wykopalisk archeologicznych przed rozpoczęciem budowy. W hallu głównym znajduje się także replika średniowiecznej studni przykrytej hartowaną szybą, przez którą można oglądać średniowieczne gliniane garnki odkryte podczas prac archeologicznych.

Rank Progress jest firmą inwestycyjno-deweloperską. Spółka planuje kolejne inwestycje. Plany Rank Progress zakładają zainwestowanie w latach 2010-2012 500 mln zł i realizację ok. 180 tys. mkw. powierzchni handlowej.