Allegro.pl popularniejsze od sklepu Empik.pl

Instytut ARC Rynek i Opinia zbadał, co robią nastoletni internauci w sieci. Z ich raportu wynika, że znaczna większość mieszkających w miastach młodych Polaków dokonuje zakupów przez Internet. Chodzi o blisko 85 proc. internautów w wieku 13 – 18 lat.

Firma sprawdziła także, gdzie najchętniej młodzi internauci wydają pieniądze. Badania pokazują, że najpopularniejszym miejscem na zakupy w sieci jest Allegro.pl. Kupuje tu prawie 84 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy internetowe Empik.pl oraz Merlin.pl. Jednak te dwa miejsca cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem niż Allegro.pl. Zakupy robi tu odpowiednio: 6,3 proc. i 2,3 proc. nastoletnich respondentów.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 30 lipca – 11 sierpnia 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział N=303 mieszkańców miast wieku 14-18 lat.

ARC Rynek i Opinia jest niezależnym polskim instytutem badawczym obecny na rynku od 18 lat. Firma posiada doświadczenie w prowadzeniu badań marketingowych i sondaży opinii. Do klientów instytutu należą m.in. firmy telekomunikacyjne i informatyczne, sektor FMCG oraz firmy zajmujące się handlem hurtowym i detalicznym.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016