Pozytywne wyniki finansowe niemieckiego koncernu Metro AG w trzecim kwartale 2010 roku są efektem między innymi wzrostu sprzedaży na obszarze Europy Wschodniej. Zadowolenie z rozwoju sprzedaży w tej części globu wyraża prezes Eckharda Cordesa, mówiąc że aktualnie region ten jest motorem wzrostu dla całej grupy. Ale zauważyć trzeba, że do polepszenia sytuacji przyczyniły się również wyniki rynków azjatyckich – sprzedaż w Azji, a także Afryce zwrosła o około 24 proc.

Biorąc pod uwagę opublikowane w raporcie wyniki, analitycy Metra prognozują również wzrost zysków na koniec 2010 roku – szacunkowo niemiecki potentat ma przynieść 2,3 mld euro przychodów (bez opodatkowania).

Metro Group jest jednym z najważniejszych międzynarodowych przedsiębiorstw handlowych. W roku 2009 grupa osiągnęła obrót w wysokości 66 mld euro. Koncern prowadzi około 2100 placówek handlowych w 34 krajach oraz zatrudnia 300 tys. pracowników.

W Polsce Metro Group jest jednym z największych koncernów handlowych. Sieci Makro Cash&Carry, Real, Media Markt oraz Saturn wygenerowały w roku 2009 łączny obrót 16,8 mld zł. Metro Group prowadzi w naszym kraju 139 placówek handlowych i zatrudnia znacznie ponad 24 tysiące pracowników.