Powstaje nowa sieć – Boston Cafe

Firma chce, aby nowe lokale Boston Cafe powstawały w centrach handlowych, centrach biznesowych lub przy głównych ulicach dużych miast. Wśród opłat dla biorców licencji przewidziano 25 tys. zł jednorazowo oraz opłatę regularną wynoszącą 3 proc. od obrotu netto. Franczyzbiorcom zapewnia się m.in.: menu, receptury, materiały reklamowe wraz z logo Boston Cafe, szkolenia, know-how, kontakty do dostawców oraz dostęp do gotowego systemu identyfikacji wizualnej.

W menu Boston Cafe znajdują się różnego rodzaju kawy przygotowywane na bazie espresso, które jest mieszanką siedmiu arabik, herbaty i napoje zimne, przekąski oraz dania ciepłe. Firma organizuje także drobne przyjęcia oraz oferuje catering.

Obecnie w Polsce działa około 10 sieci kawiarni, które w swoim portfolio mają powyżej 10 kawiarni. Rozwijają się one dość stabilnie, wypełniając rynkową niszę. W odróżnieniu od pizzerii czy tzw. małej gastronomii, franczyza jest raczej rzadkością w tym segmencie (licencje rozdaje jedynie Cafe Club, Mount Blanc i Coffeeshop Company). Za największymi i najdynamiczniej rozwijającymi się sieciami stoją inwestorzy. Tak jest m.in. w przypadku lidera – Coffeeheaven – który od kilku miesięcy znajduje się w portoflio brytyjskiego giganta Costa Limited (należy do koncernu Whitbread). Sieci kawiarni rozwijające się w Polsce to także znane i międzynarodowe marki – Costa Coffee, Starbucks oraz McCafe.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016