Oświetlenie zwiększa atrakcyjność produktów

Na handel przeznaczono 7 tys. mkw. pow.

Na handel przeznaczono 7 tys. mkw. pow.

W aranżacji oświetlenia najważniejsze jest wyznaczenie strategicznych punktów, w których będą znajdować się źródła światła. Oświetlenie półek i regałów dopasowane do wyeksponowanych na nich towarów powoduje zwiększenie sprzedaży produktów – w dzisiejszych czasach kupno towarów nie jest już tylko zaspokojeniem potrzeb, ale posiada również wartości emocjonalne.

Dobre oświetlenie to takie, które posiada wysoki współczynnik oddawania kolorów i dopasowuje odcienie do kolorystyki produktów na półkach. Towary o ciepłej kolorystyce powinniśmy zatem oświetlać źródłami „ciepłymi”. Natomiast zimnym światłem eksponujemy produkty o zimnej kolorystyce. Jeśli mamy do czynienia z produktami o odcieniach neutralnych, stosujemy światło białe, np. świetlówki TLD.

Dobrym rozwiązaniem są też oprawy oświetleniowe, które zasłaniają źródło światła przed wzrokiem klienta. Dodatkowo możemy zastosować światło zewnętrzne, takie jak TCS czy TLD, równomiernie oświetlające produkty.

Coraz bardziej popularne stają się również technologie Power LED – to włąśnie je najmocniej poleca firma Spot Light. Rozwiązanie to charakteryzuje się bowiem dużą optymalizacją kosztów ponoszonych za elektryczność oraz o wiele lepszą wydajnością i trwałością działania. Najlepszym zastosowaniem tej technologii jest oświetlanie pojedynczych produktów, bądź grup produktów oddalonych nieco od siebie. Osobiscie polecam Power LED: GU10, 3-er LED-4,2W.

W zależności od produktów, półki mogą być oświetlane odmiennymi barwami. Pamiętać jednak warto, że oświetlenie główne sklepu powinno być już jednolite i w tym samym odcieniu.

Reklama

Galeria Jurajska