Najwyższy wzrost sprzedaży Marks&Spencer odnotował w Wielkiej Brytanii. Tutaj sprzedaż skoczyła o 5,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego. Tymczasem w pozostałych państwach wzrost ten wyniósł 3,8 proc. Spółka osiągnęła w pierwszym półroczu ok. 349 mln funtów zysku brutto. W ubiegłym roku wskaźnik ten wynosił niespełna 307 mln funtów.

W tym czasie spółka uruchomiła 940 nowych linii produktowych dla swoich sklepów spożywczych. Otworzyła też na świecie łącznie 20 nowych sklepów.

– Marks&Spencer osiągnął dobre wyniki w pierwszej połowie roku. Zysk brutto wzrósł o 17 proc., a zysk przypadający na akcję o 21 proc. W branży odzieżowej, osiągnęliśmy wzrost udziału w rynku we wszystkich obszarach, dając naszym klientom lepszą ofertę ubrań, większy wybór i dobrą cenę. Zyskaliśmy klientów także w naszych sklepach spożywczych – podsumowuje Marc Bolland, dyrektor generalny M&S.

Marks&Spencer to brytyjska sieć sklepów z ponad 125-letnią historią, oferująca wysokiej jakości ubrania, bieliznę, produkty wyposażenia wnętrz, kosmetyki i żywność (delikatesy). Na świecie Marks&Spencer zatrudnia ok. 75 000 osób, ma ponad 700 sklepów w Wielkiej Brytanii oraz 315 w pozostałych krajach świata, w 41 państwach. Sklepy Marks&Spencer odwiedza każdego tygodnia ponad 21 milionów osób. W Polsce Marks&Spencer ma ok. 13 sklepów, zatrudnia ponad 300 osób i stale się rozwija.