H&M: lepsze wyniki i ponad 200 nowych sklepów

Właściciel marki H&M osiągnął w październiku tego roku 13-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży liczony w lokalnych walutach. W porównywalnych jednostkach sprzedaż wzrosła o 3 proc. w zestawieniu z wynikami z października 2009 r.

Na koniec października pod szyldem H&M funkcjonowało 2,143 sklepów na świecie, podczas gdy w październiku 2009 r. działało 1,925 placówek tej marki.

Salony sieci H&M oferują odzież damską, męską i dziecięcą. Firma powstała w 1947 r. w Szwecji i początkowo funkcjonowała pod nazwą „Hennes” (po szwedzku „jej”), oferując tylko ubrania dla kobiet. Po połączeniu z firmą Mauritz Widforss w 1968 r. w sprzedaży znalazł się również asortyment dla panów. Obecnie H&M ma ponad 2 tys. punktów handlowych w 38 krajach na całym świecie. Zatrudnia ponad 76 tys. pracowników.

Grupa H&M otworzyła w ubiegłym roku 275 sklepów na świecie, jednocześnie zamknęła 25 nierentownych. Obecnie najwięcej sklepów tej marki zlokalizowanych jest w Niemczech – 354. W Polsce działa obecnie ok. 70 salonów, pierwszy powstał w 2003 r.

W pierwszym kwartale tego roku zysk Grupy zwiększył się o ponad 40 proc. w stosunku do trzech pierwszych miesięcy 2009 r. Zysk netto za pierwsze trzy miesiące wyniósł 3,74 mld koron (515 mln dol.). Był on o ponad miliard koron wyższy od zeszłorocznego zysku.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016