– Wzrost sprzedaży oraz marży handlowej jest skutkiem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, tj. wdrożenia założonych zmian w zakresie strategii marek i zarządzania biznesem – komentuje Piotr Kulawiński, prezes zarządu Redan SA.

Sprzedaż w sieci dyskontowej Textilmarket wzrosła po trzech kwartałach o 20 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 i wyniosła 117,3 mln zł. Jeszcze szybciej rósł wolumen marży handlowej, bo o 23 proc. Najszybciej zaś – o ponad 50 proc. – zwiększał się zysk brutto, który wyniósł 8,8 mln zł. Jest to efekt planu dynamicznego rozwoju na rynku dyskontowym. Grupa Redan III kwartale uruchomiła 10 nowych placówek, a w całym roku otworzy 46 nowych sklepów. Na koniec roku br. sieć Textilmarket będzie się składała z 202 placówek.

W II kw. marża procentowa wzrosła o 9 punktów procentowych, a wolumen wypracowanej marży (sprzedaż pomniejszona o koszt zakupu towarów) aż o 20 proc. Powodem są zmiany strategii i budowa sieci sklepów multibrandowych Top Secret&Friends oraz położenie nacisku na rozwój marki Top Secret, która w minionych trzech kwartałach przyniosła Grupie Redan 84 proc. przychodu na rynku modowym. 

– Widzimy już wyraźne pozytywne efekty budowy sieci sklepów Top Secret&Friends. W sklepach, które działały wcześniej jako monobrandy Top Secret, po ich przebudowie sprzedaż wzrosła o 21 proc. W kolejnych kwartał realizacja tej strategii przełoży się już na wzrosty sprzedaży na całym rynku modowym – mówi prezes Piotr Kulawiński.