Ten rok okazał się dla marki Próchnik słabszy niż ubiegły. W pierwszych trzech kwartałach spółka osiągnęła ok. 20,7 mln zł. przychodów ze sprzedaży, czyli o ok. 1 mln zł mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. Od początku tego roku do końca września firma osiągnęła stratę netto na poziomie 5,132 mln zł.

– Należy podkreślić iż osiągnięta za trzeci kwartał strata netto w wysokości 856 tys. zł w porównaniu do 4,276 mln zł za pierwsze półrocze pozwala sądzić iż spółka w niedługim czasie zbliżać się będzie do progu rentowności – podkreśla Próchnik w komunikacie.

Aby odbudować swoją pozycję na rynku, Próchnik planuje rozszerzenie własnej sieci dystrybucji. W latach 2010 – 2012 chce uruchomić 15 własnych salonów firmowych. Nowe sklepy umiejscawiane będą przede wszystkim w istniejących juz galeriach handlowych, dzięki czemu koszt ich otwarcia będzie niższy. Dzięki tym działaniom firma chce uzyskać dwukrotny wzrost przychodów ze sprzedaży do końca 2011 r.

Spółka chce w ramach swojej działalności wyodrębnić dwa segmenty: segment odzieży męskiej pod marką Próchnik i damskiej. Oferta spółki pod marką Próchnik skierowana będzie do mężczyzn. Ponadto firma planuje przejecie przedsiębiorstwa z segmentu odzieży damskiej z rozbudowaną siecią dystrybucji oraz rozpoznawalną marką, pod którą nadal będzie działać.

W swoich planach inwestycyjnych spółka zakłada możliwość przejęcia dodatkowo drugiej marki damskiej sprzedającej produkty z wyższej półki. Co więcej, Próchnik planuje poszerzyć swoją ofertę asortymentową o nowe kategorie produktów – kosmetyki i galanterię. W ofercie salonów znajdą się więc perfumy, wody toaletowe, wody po goleniu, kosmetyki do pielęgnacji skóry, a także buty, paski, kapelusze, rękawiczki oraz torby. Nowy asortyment męski sprzedawany będzie pod marką Próchnik, natomiast nowe produkty dla kobiet pod przejętą marką odzieży damskiej.

Zakłady Przemysłu Odzieżowego im. dr. Adama Próchnika utworzono w roku 1948 poprzez upaństwowienie istniejącej w Łodzi wytwórni odzieży należącej do spółki E. Martin, N. Norenberg, A. Krauze, działającej w Łodzi w latach 1939 – 1945. W 1990 firma została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a następnie przekształcona w spółkę akcyjną. W październiku 1991 Próchnik SA został wprowadzony na giełdę jako jedna z pięciu pierwszych spółek akcyjnych notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.