Lewiatan: nie boimy się konkurencji e-sklepów

Właściciele sieci sklepów spożywczych z niepokojem obserwują, jak żywiołowo rozwijają się w Polsce niektóre formaty sklepów, w tym dyskontowe oraz hipermarkety. Władze Lewiatana Holding uważają, że taki trend jest niekorzystny i stwarza zagrożenie dla wielu uczestników rynku handlowego, a szczególnie pojedynczych sklepów i mniejszych sieci regionalnych.

– Jeśli chodzi o sieć Lewiatan, sądzę, że jesteśmy coraz lepiej przygotowani nie tylko do obrony naszej pozycji rynkowej, ale do dalszego rynkowego rozwoju. Nie ma też obecnie najmniejszych podstaw, aby zmieniać strategię biznesową i szukać innych formatów działania naszych sklepów – przekonuje Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatana Holding.

Jednocześnie podkreśla, że nie widzi zagrożenia dla branży FMCG ze strony handlu internetowego. – Uważam, że w pierwszej kolejności zakupy przez internet są dokonywane m.in. w segmencie agd i rtv, natomiast nabywanie towarów branży FMGC kanałem internetowym będzie dotyczyło raczej klientów marketów delikatesowych. Zakupy internetowe nie zagrożą sklepom spożywczym sieci Lewiatan obecnie i przez wiele najbliższych lat – wyjaśnia prezes Kruszewski.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała w 1994 roku jako organizacja zrzeszająca kupców, prowadzących działalność handlową. Spółka konsoliduje obecnie ponad 2,7 tys. placówek. Lewiatan zrzesza placówki handlowe na zasadzie franszyzy. Sieć swoją politykę realizuje poprzez centralę – Lewiatan Holding SA z siedzibą we Włocławku oraz regionalne Spółki Operatorskie. Lewiatan Holding należy do Grupy Kapitałowej Emperia Holding.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016