Tesco otworzy hipermarket w Galerii Olimpia

Obie inwestycje, w których znaczącym najemcą będzie Tesco, realizuje Echo Investment. O podpisaniu nowych umów poinformowali podczas targów MAPIC w Cannes we Francji Leszek Marchewka, regionalny manager ds. ekspansji Tesco Polska i Marcin Materny, dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment.

– Bardzo cieszy nas fakt, że będziemy mogli zaistnieć w tak znaczących dla swoich regionów miastach jak Łomża i Bełchatów, oferując nową jakość: Tesco Extra – podkreślał Leszek Marchewka, reprezentujący firmę Tesco Polska.

Nowa formuła Tesco Extra, którą sieć wprowadziła w tym roku, polega na poszerzeniu oferty sklepów. Znajdzie się w nich m.in. apteka, stoisko foto, optyk oraz telefony komórkowe. Hipermarket Tesco w galerii Olimpia zajmie blisko 7,8 tys. mkw., w tym ok. 5 tys. mkw. sali sprzedaży. W Bełchatowie drugim ważnym najemcą jest Muntikino, które będzie jedynym multipleksem w tej miejscowości.

– Jesteśmy zadowoleni z tego, że zarówno Tesco, jak i Multikino uznały nasze projekty za najlepsze. Wielkość tych obiektów, lokalizacja i główni najemcy dają nam istotną przewagę nad ewentualną konkurencją – mówi Marcin Materny z Echo Investment.

Olimpia to centrum handlowo-rozrywkowe, które stanie przy ul. Kolejowej i Armii Krajowej w Bełchatowie. Na powierzchni GLA 30,5 tys. mkw. powstanie około 80 sklepów i 6-salowe kino, którego operatorem będzie sieć Multikino. Do dyspozycji klientów oddane zostanie około 1,1 tys. miejsc parkingowych. Koncepcję architektoniczną przygotowała pracownia Mofo Architekci. Projekt budowlany jest w trakcie opracowywania przez to samo biuro projektowe. Planowany termin rozpoczęcia realizacji Galerii Olimpia to drugi kwartał 2011 r., natomiast zakończenia – trzeci kwartał 2012 roku.

Tesco Polska jest siecią sklepów samoobsługowych. Na polskim rynku funkcjonuje 350 sklepów tej sieci, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia 28 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1,5 tys. polskich dostawców. Obroty Tesco za rok finansowy 2009/10 wyniosły 9,3 mld zł (bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2008/2009 o 6,5 proc.

Reklama

Galeria Jurajska