50 proc. klientów ulega atmosferze sklepu

Dobrze dobrane bodźce wizualne, dźwiękowe i zapachowe wpływają na decyzje zakupowe klientów, poprawiają percepcję i procesy pamięciowe. W kontekście uzyskanych przez Mood Media Corporation analiz, znaczenia nabiera marketing sensoryczny.

– Celem działań marketingu sensorycznego jest stworzenie przyjemnej atmosfery budującej pozytywne skojarzenia z określonym miejscem lub marką. Konsument, który dobrze się czuje w miejscu sprzedaży, chętniej podejmuje spontaniczne decyzje zakupowe oraz jest bardziej skłonny do ponownego odwiedzenia danego sklepu – wyjaśnia Aleksandra Potrykus, dyrektor ds. sprzedaży w Mood Media Corporation.

Wg badań, największy wpływ na podejmowane przez klientów działania ma muzyka. – Zupełnie inne dźwięki dodadzą energii osobom korzystającym z klubu fitness, inne wprowadzą w stan relaksu kuracjuszy w SPA, a jeszcze inne nakłonią klientów do spontanicznych zakupów w sklepie z odzieżą – podkreśla Aleksandra Potrykus. Ważne jest zatem posiadanie wiedzy właśnie z zakresu marketingu sensorycznego, ale również aromamarketingu, który na polskim rynku nie jest jeszcze dostatecznie spopularyzowany. – Zapach to kluczowy czynnik, który wpływa na ocenę wrażeń wyniesionych z danego miejsca – mówi Potrykus. –
Wystarczy, że przypomnimy sobie, jak pozytywnie działa na nas zapach ciepłego pieczywa, który niesie się po dużym markecie. Aromat kojarzy się z czymś przyjemnym, domowym, w związku z czym chętniej odwiedzamy sklep, który sam wypieka chleb. Ten sam mechanizm dotyczy wszystkich pozostałych typów placówek handlowych. Dlatego wyróżnić możemy kilka typów, m.in. zapachy wspierające sprzedaż, harmonizujące – dodaje.

Mood Media Corporation jest firmą specjalizującą się w marketingu sensorycznym. Grupa współpracuje z ponad 650 markami na całym świecie, m.in. ze specjalistami handlu detalicznego, supermarketami, bankami i hotelami. Firma obsługuje ponad 170 tys. lokalizacji w 37 krajach w Europie, Australii, Ameryce Północnej i Azji.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016