Dzień Darmowej Dostawy na Zachodzie w ostatniej edycji przyciągnął ok. 750 sklepów internetowych i wygenerował dla nich ponad 35 tys. zamówień w ciągu jednego dnia – zapewniają inicjatorzy akcji.

W Polsce do akcji już teraz przyłączyło się blisko 200 sklepów internetowych, które zadeklarowały, że pierwszego dnia grudnia przy e-zakupach nie będą ściągać od dodatkowych opłat związanych z dostawą asortymentu.

Pomysłodawcą akcji jest Krzysztof Bartnik – redaktor naczelny serwisu eKomercyjnie.pl. Inicjatywa jest o tyle korzystna, że odbędzie się w sezonie przedświątecznych zakupów, kiedy klienci już coraz chętniej sięgają po internet, chcąc wyszukać w nim mikołajkowych i choinkowych prezentów dla najbliższych. Akcja ma przekonać dotychczasowych klientów do częstszego korzystania z usług e-sklepów, ale również skusić tych, którzy dotychczas nie odważyli się jeszcze na zakupy w internecie. A z wielu badań jasno wynika, że większość osób rezygnuje z zakupów w sieci po pierwsze, bojąc się nieuczciwości internetowych sprzedawców, po drugie, ich zdaniem właśnie koszty dostawy do domu są zbyt drogie.

Akcja wspierana jest przez partnerów: SEOstyle.pl, Okazje.info, Zubibu.com, 100sklepow.pl, Divante.pl, Nokaut.pl (partner główny), iSklep24.pl, eTradePro.pl, cStore.pl, SklepyFirmowe.pl, JakKupować.pl, Selly.pl, Shoper.pl, Ideacto.pl, Ceneo.pl, Trusted Shops, IAI-Shop.com, eCommerce24h.pl, BrandStyle.pl.
 

W ramach akcji została uruchomiona strona internetowa www.dziendarmowejdostawy.pl.