Z danych IV Światowego Raportu Kradzieży w Handlu Detalicznym, opracowanego przez Centre for Retail Research w Anglii na zlecenie Checkpoint Systems, wynika, jakie produkty są najczęściej kradzione w sklepach. Nieuczciwi konsumenci najchętniej dokonują kradzieży odzieży i akcesoriów. Ze sklepów wynoszone są książki, gazety, materiały piśmiennicze, płyty z filmami, muzyką, gry i oczywiście kosmetyki oraz perfumy. Do grupy ryzyka zaliczają się również mrożonki i ekologiczna lub specjalistyczna żywność.

– Sprzedawcy muszą zdwoić wysiłki w zabezpieczeniu towarów, by straty spowodowane kradzieżami nie skonsumowały potencjalnych zysków. Dlatego tak ważne jest zdefiniowanie problemu, miejsca jego występowania i znalezienia sposobów na likwidację lub chociaż ograniczenie zagrożeń – mówi Jacek Kauch z Checkpoint Systems.

W okresie świątecznym sklepowe ekspozycje pełne są drobnych artykułów idealnie nadających się na wigilijne prezenty. Te drobne przedmioty stają się również idealnym łupem dla złodzieja – łatwo je ukryć i wynieść ze sklepu. A sprzyja temu niecodzienny tłok.

– Proponuję małe klipsy zabezpieczające drobne produkty lub niewielkich rozmiarów etykiety zabezpieczające EP o wysokiej skuteczności detekcji, a dla produktów o większej wartości – przezroczyste pudełka Alpha Keepers S3 – mówi Kauch. – W połączeniu z czułymi antenami pracującymi w technologii radiowej Evolve serii P10 lub P20 stanowią idealne zestawienie w walce z kradzieżami – dodaje. Zaznacza jednak, że każdy system antykradzieżowy jest tak dobry jak dobrze potrafią korzystać z jego zalet sprzedawcy i ochrona sklepu.