Jacek Kauch, Checkpoint Systems

W związku z wciąż rosnącą liczbą klientów i ciągłym wzrostem obrotów, założyciele Fresh24.pl zdecydowali się na wprowadzenie spółki na rynek NewConnect. Chcą w ten sposób pozyskać ok. 4 mln zł na dalszy rozwój. Jak udało nam się ustalić, e-sklep, który obecnie działa tylko na terenie Warszawy i okolic, planuje ekspansję poza granice naszego kraju. W grę wchodzi debiut w Berlinie i Pradze.

– Dla dalszego rozwoju naszej firmy, niezbędny jest ruch geograficzny. Po przeanalizowaniu rynku, doszliśmy do wniosku, że te dwa miasta mają w sobie największy potencjał. W Berlinie konkurencja jest dość spora, ale jesteśmy w stanie ją przebić. Z kolei w Pradze rynek e-grocery jest jeszcze słabo zagospodarowany i widzimy tam miejsce dla naszego sklepu – przekonuje Tomasz Trojanowski, prezes Fresh24.pl.

Władze Fresh24.pl przewidują, że branża e-grocery w Polsce będzie się gwałtownie rozwijać. Według ich szacunków, rynek ten w ciągu następnych 5 lat powinien wzrosnąć do poziomu minimum 450 milionów zł. – maksimum 1,7 miliarda zł. Przy dość konserwatywnym założeniu średniorocznej stopy wzrostu e-grocery na poziomie 20 proc. i wartości rynku w roku 2009 na poziomie 150 milionów zł., segment ten osiągnąłby w roku 2014 wielkość około 450 mln zł. Przy założeniu, że po 7 latach działalności na polskim rynku udział e-grocery w wartości sprzedaży detalicznej wyniesie 0,7 proc. (czyli o 0,3 pp mniej niż w USA w roku 2007) i wartość sprzedaży detalicznej będzie rosnąć w średniorocznym tempie 2 proc., to branża e-grocery w roku 2014 osiągnęłaby poziom ponad 1,7 miliarda zł.

Fresh24.pl to supermarket internetowy obecny na warszawskim rynku od połowy lipca 2009 roku. Jego założycielami są: Piotr Wasilewski i Jan Tkaczow. Oferta sklepu to ponad 12 tysięcy produktów, a wśród nich są artykuły żywnościowe, chemia gospodarcza, kosmetyki i asortyment dla zwierząt. W ciągu roku działalności we Fresh24.pl zarejestrowało się ponad 5,1 tys. klientów, a ich liczba rośnie średniomiesięcznie o kolejne 20 proc. Sprzedaż za sześć miesięcy 2010 ponad dwukrotnie przewyższała przychody z drugiej połowy roku 2009.