Zakupy w dobrym klimacie

Fresh24.pl chce zadebiutować w Berlinie i Pradze

Fresh24.pl chce zadebiutować w Berlinie i Pradze

Cenimy sobie sklepy, w których czujemy się komfortowo i do takich placówek chcemy powracać. Sieci handlowe i sklepy prześcigają się w pomysłach na to jak przyciągnąć do siebie klienta, jednakże wielu właścicieli nie docenia jeszcze siły oddziaływania muzyki, traktując ją jako zbędny lub mało istotny element w salonie sprzedaży. Jest to poważny błąd, gdyż muzyka stała się nieodzownym czynnikiem w obiektach handlowych. Zmienia nastrój i atmosferę, działa kojąco oraz relaksująco. Za pomocą muzyki jesteśmy w stanie kreować pożądany klimat sklepu oraz wywierać podświadomy wpływ na klientów.

Światowe marki już wiele lat temu doceniły obecność muzyki w swoich salonach sprzedaży. Wytworzyły własne standardy zarówno co do repertuaru odtwarzanego w sklepach jak i sprzętu wykorzystywanego przy nagłośnieniu powierzchni sprzedaży. Otwierając kolejne placówki w Polsce, z powodzeniem przeniosły te standardy do naszego kraju.

W przypadku naszych rodzimych właścicieli sklepów, bywa różnie. Jedni już zrozumieli, że cisza w sklepie to poważny błąd z punktu widzenia marketingu, inni nadal bagatelizują rolę muzycznego tła podczas zakupów. Są również i tacy, którzy widząc że inne sklepy przyciągają rzesze klientów poprzez muzykę, postanawiają sami przyjąć rolę specjalistów od audiomarketingu. Brak im jednak wiedzy i doświadczenia w tym zakresie i w wyniku popełnionych błędów, zamiast zyskiwać nowych klientów, tracą ich. Na szczęście jednak coraz częściej i na naszym rynku można dostrzec większą świadomość właścicieli sieci handlowych w kwestii oprawy muzycznej, a co za tym idzie wzrost zapotrzebowania na profesjonalne usługi firm nagłośnieniowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016