Sukces konferencji PRCH na MAPIC 2010

– Już po raz ósmy mogliśmy reprezentować branżę centrów handlowych podczas najważniejszego spotkania biznesowego tego sektora – mówi Anna Szmeja-Kroplewska, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Z rozmów z zagranicznymi gośćmi odwiedzającymi nasze stoisko wynika, że są oni zainteresowani polskim rynkiem, to pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość branży – podsumowuje.

W tym roku PRCH aktywniej włączyło się w program MAPICu, po raz pierwszy organizując konferencję pt. „Czy w Polsce jest miejsce na nowe marki? Spotlight on Poland”. Spotkanie otworzył prezes PRCH Patrick Delcol, który przedstawił realia polskiego rynku detalicznego, ocenił jego możliwości rozwojowe i słabości.

Spotkanie miało charakter debaty, w którą aktywnie włączyli się Beata Kokeli, członek zarządu i dyrektor handlowy CDI, Grzegorz Pękalski, prezes zarządu Libra Project, Agnieszka Rozborska, członek zarządu Super-Pharm, Dariusz Zająkała, prezes zarządu KappAhl, Jean Pierre Bussaume z 5aSec5 oraz Marek Cichocki, właściciel Brave New Concept. Wszyscy jednomyślnie stwierdzili, że Polska wciąż jest miejscem otwartym dla nowych marek, zwłaszcza, że oferta krajowych galerii handlowych bywa zbyt ujednolicona i zdecydowanie brakuje w niej różnorodności. Jest to o tyle istotne zagadnienie, że polscy konsumenci charakteryzują się coraz wyższą świadomością marki (tzw. brand awareness) i są coraz bardziej wymagający.

Jednak zdaniem uczestników, na drodze nowych marek pojawia się kilka przeszkód. Pierwszą stanowi brak licencji na rozwój systemu franczyzowego, która byłaby impulsem do działania dla jeszcze niezdecydowanych inwestorów, zwłaszcza zagranicznych. Polska nie jest też jeszcze członkiem strefy euro. Wszyscy jednak potwierdzili – jesteśmy we właściwym momencie na podejmowanie decyzji inwestorskich.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016