H&M przejmuje FaBric Scandinavien

Przypomnijmy, że wiosną 2008 r. spółka H&M nabyła 60 proc. udziałów w FaBric Scandinavien. Firma została sprzedana przez jej założycieli, którymi byli: Adam Friberg, Lars Karlsson, Örjan Andersson i Linda Friberg. Umowa sprzedaży zawierała opcję nabycia w przyszłości pozostałych udziałów. Spółka H&M skorzystała z tej możliwości. Cena nabycia ostatnich 40 proc. udziałów wyniosła 8 mln koron szwedzkich, a łączna kwota zapłacona przez H&M za przejęcie całej firmy FaBric Scandinavien wynosi 552 mln koron.

Firma FaBric Scandinavien została całkowicie włączona do spółki H&M, ale jej marki będą wciąż funkcjonować jako oddzielne koncepty. Po przeprowadzeniu transakcji sprzedaży w 2008 r. spółka znacznie się powiększyła – liczba sklepów wzrosła z 20 do 66. Obecnie sklepy Weekday and Monki funkcjonują już w siedmiu krajach. H&M zapowiada, że międzynarodowa ekspansja tej sieci sklepów oraz marki Cheap Monday, będzie kontynuowana.

Salony sieci H&M oferują odzież damską, męską i dziecięcą. Firma powstała w 1947 r. w Szwecji i początkowo funkcjonowała pod nazwą „Hennes” (po szwedzku „jej”), oferując tylko ubrania dla kobiet. Po połączeniu z firmą Mauritz Widforss w 1968 r. w sprzedaży znalazł się również asortyment dla panów. Obecnie H&M ma ponad 2 tys. punktów handlowych w 38 krajach na całym świecie. Zatrudnia ponad 76 tys. pracowników.

Grupa H&M otworzyła w ubiegłym roku 275 sklepów na świecie, jednocześnie zamknęła 25 nierentownych. Obecnie najwięcej sklepów tej marki zlokalizowanych jest w Niemczech – 354. W Polsce działa obecnie ok. 70 salonów, pierwszy powstał w 2003 r.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016