Wartość rynku odzieży i obuwia w Polsce, wg raportu Prognozy rozwoju handlu detalicznego na lata 2010-2012 – przygotowanego na zlecenie firmy Microsoft na podstawie wybranych fragmentów raportów wydanych przez PMR – w przyszłym roku wyniesie 29,337 mld zł. W 2012 dojdzie do poziomu 31,194 mld zł. Z czego wartość rynku odzieży jest prognozowana odpowiednio na 22,765 mld zł i 24,359 mld zł.

– Sprzedaż odzieży stanowi 76 proc. wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2009 roku wartość segmentu odzieżowego wyniosła 20,6 mld zł, zaś obuwniczego – 6,3 mld zł. Sprzedaż obuwia to tylko jedna czwarta wartości rynku odzieży i obuwia – czytamy w raporcie.

Dynamika wzrostu wartości segmentów odzieży w 2011 roku wyniesie 6 proc., a w 2012 roku wzrośnie do 7 proc. Natomiast wartość segmentów obuwia – odpowiednio 3 proc. i 4 proc.

– Najwięcej osób niezależnie od ceny zrobiłoby zakupy w Zarze (21proc.), New York’erze (19 proc.) oraz Orsay, Reporterze i H&M (po 18 proc.). Nawet gdyby cena była wyższa niż innych marek konsumenci zrobiliby zakupy w H&M (22 proc.), Zarze i Orsay’u (po 21 proc.) oraz w Reserved i Wrangler (po 19 proc.). Gdyby cena była nawet dużo wyższa niż najtańsze marki, na klientów mogłyby liczyć sieci takie jak Wrangler (25 proc.), Lee i Mustang (24 proc.), Levis (23 proc.), Top Secret (22 proc.), Diverse i House (po 21 proc.) – wyliczają autorzy raportu.