Konsument odchodzi od zakupów spontanicznych

Nie ulega zmianom odsetek klientów realizujących podstawowe misje zakupowe, np. wydatki na zakupy bieżące czy duże zakupy dla gospodarstwa domowego. W perspektywie czasowej znacząco zmniejszają się natomiast misje związane z zakupami spontanicznymi, a także zakupami dla przyjemności i w poszukiwaniu okazji czy promocji. Zmniejsza się także odsetek zakupów okolicznościowych czy zakup konkretnego produktu w konkretnym sklepie.

Obecnie klient cały czas jest jednak dość spontaniczny podczas robienia zakupów, reaguje na promocje, reklamy i nowości oraz najniższą cenę produktów. W latach 2015 – 2020 klient będzie podchodził do robienia zakupów bardziej racjonalnie, coraz istotniejsza będzie nie tylko cena, ale i jakość produktu czy atmosfera sklepu, w którym będą dokonywane zakupy.

Więcej na temat zwyczajów zakupowych Polaków będzie można usłyszeć na Forum BestShop. Prelekcję na ten temat poprowadzi Magdalena Zimna z GFK Polonia w dniu 2 grudnia 2010 roku. Konferencja Forum BestShop przeznaczona jest dla osób zarządzających w branży handlu detalicznego i hurtowego. Spotkanie będzie miało miejsce w hotelu Hilton w Warszawie.

W tym roku dyskusja skupiona będzie na trzech obszarach rynku: sklepach dyskontowych, handlu typu convenience oraz sklepach internetowych. W debacie wezmą udział analitycy runku oraz członkowie zarządów sieci handlowych, które mają kluczowe znaczenie dla kształtu całego rynku. Do grona uczestników Forum należą również producenci towarów i dostawcy usług dla sieci handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016