– Produkty Organic wróciły do naszej oferty. Jest to 38 artykułów dostępnych w większości naszych hipermarketów – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco. – W tym samym czasie wprowadziliśmy również artykuły z logo Fair Trade – dodaje.

Wśród produktów z linii Tesco Organic znajdują się daktyle bez pestek, pomidory suszone, płatki owsiane, soczewica, herbaty owocowe i ziołowe, ryż brązowy długoziarnisty, orzechy nerkowca, migdały oraz suszone owoce – morele i daktyle. Ich naturalność potwierdza certyfikat jakości Rolnictwa Ekologicznego Unii Europejskiej. Jak zapewniają przedstawiciele sieci, owoce i warzywa Tesco Organic pochodzą od polskich dostawców.

Tesco w 2008 roku próbowało już wprowadzić markę Organic na polski rynek produktów spożywczych. Jednak linia, wówczas identyczna z brytyjską wersją, została szybko wycofana ze sprzedaży. Sieć tłumaczyła to kryzysem i niesprzyjającymi warunkami dla tego typu działań.

Teraz ponawia próbę i dodatkowo startuje z druga linią o podobnym charakterze – produktami firmowanymi logo Fair Trade.

Zdaniem sieci aktualnie jest dobry czas na nowości. Jak wynika z analiz, jakie dla Tesco przeprowadziła firma badawcza 4P research mix, 51 proc. klientów Tesco przy wyborze produktów w sklepie, zwraca uwagę na zawartość konserwantów, a 43 proc. sprawdza, czy produkt pochodzi z upraw ekologicznych. Synonimem jakości jest polskie pochodzenie – zwraca na nie uwagę 56 proc. klientów.