Przedstawiciele firmy Green Center Polska podkreślają, że systemy parkingowe instalowane w galeriach handlowych muszą posiadać unikalne rozwiązania, które sprawiają, że system jest przyjazny i wygodny w obsłudze. Cenną funkcją systemu jest moduł raportujący. Pozwala on na dokładną analizę pobranych opłat oraz na wizualizację zajętości parkingu w zadanych przedziałach czasowych. Rozszerzając system o kamery rozpoznające tablice rejestracyjne umożliwia też zbieranie danych na temat adresów i miejsca pochodzenia klientów galerii. Dzięki tym danym właścicielom centrów handlowych łatwiej jest zarządzać działaniami marketingowymi.

Wśród rozwiązań dedykowanych galeriom, należy wymienić także funkcję informowania klientów o ilości wolnych miejsc parkingowych. Pomaga to w odnalezieniu wolnego miejsca, dzięki czemu zmniejsza się ilość samochodów krążących po parkingu w poszukiwaniu miejsca. Pozwala to zminimalizować emisję CO2 oraz hałas. Zależnie od konstrukcji parkingu montuje się wyświetlacze informujące o wolnych miejscach np. na poziomach w określonych strefach, czy przed wjazdem na parking. Wszystkie wyświetlane informacje pomagają klientom szybko odnaleźć miejsce postojowe.

– Wszystkie te rozwiązania zostały stworzone, aby galerie w centrach miast, gdzie regulacja ruchu na parkingu jest koniecznością, mogły konkurować z obiektami handlowymi na obrzeżach miast, gdzie problemy z parkowaniem nie występują – dodaje Jakub Osuchowski, kierownik działu serwisu i realizacji Green Center Polska.

Spółka Green Center Polska powstała w lutym 2003r. i jest częścią Spółki Green Center s.r.o. z Pragi. Produkty tej firmy obecne są na polskim rynku od 1999 roku. Korzystają z nich m.in. właściciele galerii handlowych. Green zajmuje się kompleksową dostawą systemów parkingowych – od prostych, nieskomplikowanych systemów zakładowych i osiedlowych do bardzo rozbudowanych, komputerowo sterowanych systemów płatnego parkowania.