Sieć poszukuje franczyzobiorców z całej Polski. Preferowane lokalizacje to osiedla, centra miast, deptaki oraz centra handlowe. Celem jest otwieranie niewielkich lokali (minimum 10 mkw.) z okienkiem podawczym, w których zatrudniona może być tylko jedna osoba i umożliwienie dowozu na telefon. Istotne jest aby był duży przepływ ludzi, gdyż pizzę Cone&Hat można podawać bezpośrednio do ręki, co nie nakłada na franczyzobiorcę obowiązku utworzenia sali konsumpcyjnej. Jedną z propozycji dla franczyzobiorców jest także poszerzenie menu już istniejącego lokalu gastronomicznego wprowadzając brand Cone&Hat jako osobne stoisko (możliwość otwarcia stoiska np. na stacji benzynowej lub w pubie).

Sieć Cone&Hat zapewnia franczyzobiorcy nabycie niezbędnego sprzętu (automat do wypieku pizzy, opiekacz z termo-obiegiem, itp.) w korzystnej cenie. Oferuje także bezpłatne szkolenia w oparciu o wiedzę zdobytą podczas warsztatów we Włoszech, a także udostępnia sprawdzone oryginalne receptury. Menu lokali opiera sie na pizzy-rożku w kształcie kapelusza, której wyprodukowanie zajmuje około 4 minut.

W ostatnim czasie można zauważyć sporą aktywność inwestorów stawiających na koncepty fast food w Polsce. Wśród nich są m.in.: spółka Fish & Chips, która otworzyła w centrum Warszawy pierwszy lokal serwujące tradycyjne brytyjskie danie – frytki z rybą (planowany jest rozwój sieci) czy łódzki Wojtex, który po sukcesie franczyzowej sieci Biesiadowo, postanowił rozwinąć koncept Crazy Piramid Pizza serwujący pizzę w zawijanych plackach. Jak podkreślają analitycy, popularność barów fast food jest spowodowana przez kryzys, który Polacy odczuwają od końca 2008 roku.