Choć o uruchomieniu przez sieć Tesco sklepu intrnetowego w Polsce mówi się od dawna, to wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie polscy klienci będą mogli zrobić pierwsze zakupy w sieci.

– Polska jest drugim rynkiem Tesco w Europie i naturalnym miejscem, w którym mógłby powstać kolejny po Wielkiej Brytanii i Irlandii sklep internetowy. Jednak pierwsze prace nad projektem dopiero trwają i trudno określić czy i kiedy uruchomiony byłby sklep on-line także w Polsce – poinformował nas Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Tymczasem Tesco poprawia wyniki finansowe na świecie. Sprzedaż w Grupie Tesco wzrosła w pierwszym półroczu roku obrotowego 2010/2011 o 8,3 proc. i osiągnęła blisko 33 mld funtów. W drugim półroczu sieć planuje otworzyć w Polsce 400 tys. mkw. nowej powierzchni sprzedażowej. Oprócz sprzedaży, Grupa Tesco zwiększyła także zysk operacyjny o 9,1 proc., włączając w to aż 30 proc. wzrost w rejonie Azji. Władze Grupy podkreślają, że lepsze wyniki finansowe to efekt ożywienia gospodarczego na świecie. W Polsce dodatkowo pomogła spółce odporność krajowej gospodarki na kryzys. Nasz kraj jest obecnie dla Tesco drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków.