Obecnie w całej Polsce działa 11 lokali sieci. Jak już informował portal Retailnet.pl, w przygotowaniu są lokale w Radomiu, Poznaniu, Szczecinie i kolejne w Warszawie.

Salad Story to innowacyjny na rynku polskim koncept restauracji szybkiej obsługi, serwującej duże porcje sałatek na bazie mieszanki zielonych sałat z różnymi dodatkami (mięsnymi, mącznymi, warzywnymi oraz nabiałowymi), przygotowywanych na oczach klienta, do spożycia na miejscu i na wynos. W ofercie lokali są także kanapki, makarony, zupy, ciasta i owocowe koktajle. Aktualnie w sieci działa 10 lokali, które – oprócz Warszawy – znajdują się także w Krakowie, Poznaniu i Bielsku-Białej. Większość barów działa na terenie galerii handlowych.

Przypomnijmy, Salad Story zamierza w 2011 r. otworzyć pierwsze lokale własne w Niemczech. Nie wyklucza, że będzie także sprzedawać licencje – tak jak w Polsce. Sieć barów sałatkowych może pojawić się też we Francji, Belgii i Szwajcarii.

Opłata wstępna dla franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem lokalu z logo Salad Story wynosi 30 tys. zł. Jest to koszt licencji, która obejmuje receptury, know-how, pomoc w aranżacji, zakupie sprzętu, doradztwo na każdym etapie uruchamiania i prowadzenia lokalu, szkolenia zarówno w punktach własnych sieci, jak i w punkcie franczyzobiorcy, a także wsparcie marketingowe. Jeśli chodzi o wartość inwestycji w sam punkt, to jest on uzależniony od konkretnego lokalu. Jeśli jest to miejsce, w którym już wcześniej działał punkt gastronomiczny, to wydatki mogą zmieścić się w kwocie 150 tys. zł. Jeśli lokal mieści się w galerii handlowej, to inwestycja może wynieść około 300 tys. zł.