– Rozwój sklepów internetowych wynika często ze słabości tradycyjnego handlu skupionego w wielkich i zatłoczonych sieciach handlowych. Klasyczne placówki handlowe zazwyczaj koncentrują się na ofercie podstawowej i najbardziej popularnej – zwłaszcza w okresie świątecznym. Dostęp do unikalnych produktów przy zachowaniu rozsądnych cen stanowi o głównej przewadze sprzedaży on-line – przekonuje Rafał Krawczyk z Shopera.

Wyniki ankiet wskazują, że ponad 50 proc. respondentów spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży niż w poprzednim sezonie. Wśród nich, 20 proc. przewiduje, że obroty będą wyższe nawet o połowę, w stosunku do poprzedniego sezonu. Niemal 29 proc. osób biorących udział w badaniu Shopera uznało, że wyniki sprzedaży pozostaną na podobnym poziomie jak przed rokiem.

Shoper, producent platformy e-commerce do prowadzenia handlu w sieci, przeprowadził badania wśród przedstawicieli sklepów internetowych na temat ich planów i opinii dotyczących handlu w okresie zbliżających się Świąt. Raport analityczny koncentruje się w szczególności na przewidywaniach dotyczących wielkości i dynamiki sprzedaży, rozwoju oferty, wykorzystania narzędzi promocyjnych oraz barier hamujących dalszy rozwój e-commerce. W badaniu wzięło udział 154 właścicieli sklepów internetowych reprezentujących różnorodne branże.