Święta w e-commerce – ile wydamy

Wg raportu Ceneo.pl „Święta w e-commerce” okres przedświąteczny jest dla e-sklepów najlepszym czasem w roku. Bywa, że 30 proc. rocznego obrotu firm jest realizowane właśnie w ostatnim miesiącu roku.
W drugim tygodniu grudnia ubiegłego roku porównywarkę Ceneo odwiediło ponad 3,5 mln internautów. W tym roku wyższy wskaźnik odwiedzalności został odnotowany już w trzecim tygodniu listopada.

Generalnie klienci e-serwisów najintensywniej robią zakupy w pierwszej połowie grudnia – aż 46 proc.  poszukuje wówczas choinkowych prezentów. Nieco mniej, bo 30 proc. Polaków pozostawia to na drugą połowę miesiąca. W listopadzie upominki kupiło tylko 16 proc. użytkowników sieci. A 5 proc. respondentów, prezentów nie kupuje w ogóle.

– Spodziewamy się przynajmniej podwojenia ruchu w sklepie w stosunku do średniej z poprzednich miesięcy, jest tak co roku – mówi Sandra Badzińska z Electro.pl. – W okres przedświąteczny wpisany mamy wzmożony ruch i mnóstwo promocji dla klientów. Staramy się nie tylko pozyskiwać nowych, ale w szczególności nagradzać naszych stałych. Niektóre promocje, jak np. obniżka kosztów transportu zarezerwowane są właśnie dla nich – wyjaśnia.

Okres świąteczny mobilizację oznacza również dla redcoon.pl. – Rozpoczynamy przygotowania kilka miesięcy wcześniej. Znaczne zwiększenie ruchu na naszej stronie jest widoczne już na początku października, dlatego niezbędne jest, aby zapewnić pełną dostępność topowych produktów – podkreśla Paulina Pilecka-Domin, redcoon.pl.

Jest o co powalczyć, bo jak wskazuje raport Ceneo, największa grupa Polaków (31 proc.) wyda wówczas między 501 a 1000 zł. 23 proc. ankietowanych zadeklarowało, że na przygotowania przeznaczy 301-500 zł, a 15 proc. społeczeństwa – poniżej 300 zł. Ale aż 31 proc. ma zamiar zorganizować święta za kwotę powyżej 1000 zł.

Same prezenty będą stanowić lwią część świątecznego budżetu. 50-100 zł na jeden upominek wyda 48 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn. W przedziale 101-300 zł za jeden prezent zmieści się 19 proc. kobiet i 26 proc. mężczyzn.

Raport został sporządzony na podstawie przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo.pl ankiety. Odpowiedzi udzieliło 2 648 osób.

Reklama

Galeria Jurajska