Jak ocenili niezależni eksperci marketingu, reklamy i brandingu zasiadający w tegorocznej Radzie Marek, centra handlowe Klif zbudowały wyrazistą i silną pozycję w swoim segmencie rynku, wywołują pozytywne emocje wśród konsumentów oraz oferują unikalne korzyści funkcjonalne, stale wyprzedzając konkurencję w branży.

W tegorocznej, piątej edycji konkursu Superbrands niezależne zespoły ekspertów oceniły 1,6 tys. marek konsumenckich. Tytułem Superbrand Polska wyróżniono 250 marek. – Przyznanie marce Klif tytułu Superbrand Polska 2010 to dla nas wielkie wyróżnienie oraz dowód na to, że obrana przez nas i konsekwentnie realizowana od lat strategia jest słuszna. Ambicją marki Klif jest umacnianie się na pozycji lidera wśród centrów handlowych w Polsce, ulepszanie unikalnej oferty, zwiększanie jakości obsługi i subtelnego komfortu zakupów, który gwarantujemy naszym klientom. Tytuł Superbrand Polska 2010 motywuje nas do dalszego działania – mówi Antoni Krzątała, prezes firmy PBW Polska, zarządzającej centrami handlowymi Klif.

Według organizatorów konkursu, tytuł i statuetka Superbrand to nie tylko prestiżowa nagroda przyznawana w 80 krajach na całym świecie. To też świadectwo zaufania, jakim konsumenci obdarzają nagrodzone marki. Zaufania co do jakości produktu i, co bardzo ważne, przestrzegania i promowania zasad fair play w rynkowej grze. Organizatorzy projektu Superbrands podkreślają, że w dzisiejszym świecie jakość marki to nie tylko jakość produktu, ale również swoista filozofia, która uwzględnia specyfikę rynków lokalnych i stosuje najwyższe standardy rynku globalnego.

Historia marki Klif sięga 1996 roku, kiedy w Gdyni otwarto pierwsze centrum handlowe tej marki, będące jednocześnie jednym z pierwszych tego typu obiektów w Polsce. Trzy lata później, w roku 1999 marka pojawiła się także w Warszawie.

– Klif to świetny koncept marketingowy, dla nas wszystkich zmęczonych wielkimi centrami handlowymi, oferującymi jednakowe sklepy i brandy. W końcu pomyślano o ludziach zajętych, szukających markowych, wysokiej jakości ubrań z wyższej półki. Autorskie działania wizerunkowe, świetnie przygotowane stylistycznie katalogi z sesjami zdjęciowymi, proponujące nowoczesne zestawienia, dla odważnych, niebanalnych kobiet, działania promocyjne – pokazy mody, dni urody, koncerty – są mądrą ofertą spędzenia czasu na zakupach. Można umówić się z koleżanką na zakupy, na plotki, cos kupić, a przy okazji – dowiedzieć wiecej. Ktoś wreszcie zajął się tym, by ludzi nauczyć mody, tego do czego służy, jak wypada lub nie wypada ubierać się na spotkania biznesowe, wyjścia prywatne, wakacje i do pracy. Konsekwencja komunikacji. Klif nie szuka szybkiego zysku, ale buduje spójną wartościową markę – mówi Anna Zimecka, Project & PR Director ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej, członek Rady Marek.