Marka Petit Bateau, stanowiąca część koncernu Eves Rocher, powstała w 1893 roku we Francji i od ponad stu lat podbija światowe rynki. Dziś obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Od przeszło miesiąca jej pierwszy sklep dostępny jest również w stolicy Polski, gdzie – zdaniem przedstawicieli marki – w niedługim czasie ma szansę stać się istotnym graczem na rynku ubranek dla dzieci.

Wielki debiut na rynku
Jak zapewnia przedstawicielka marki, Marzena Kiviatkowska, stolica jest miejscem otwartym na przyjęcie sieci Petit Bateau. Co więcej, z przeprowadzonych przez firmę analiz rynkowych wynika, że Polki, które coraz później i bardziej świadomie decydują się na macierzyństwo, przedkładając przed nie karierę zawodową i rozwój finansowy, są bardziej wymagającymi klientkami. Co za tym idzie, więcej wydają też na produkty dla dzieci. – Długo zastanawialiśmy się nad wyborem lokalizacji, bo Warszawa nie posiada prężnie działającej ulicy handlowej. Większość klientów na zakupy wybiera się do centrów handlowych, to one odgrywają dziś kluczową rolę w handlu. Dlatego i my, chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, wybraliśmy, naszym zdaniem, najpopularniejszą galerię w stolicy – wyjaśnia Kiviatkowska. – Już po kilku tygodniach od otwarcia, możemy powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni ze stopnia odwiedzalności butiku. Pewnie dlatego, że klienci często rozpoznają markę, tylko że dotąd korzystali z jej oferty podczas zagranicznych podróży – dodaje.
Kiviatkowska zdradza, że sieć będzie w Polsce dalej rozwijana. – Już teraz planujemy stopniowo wprowadzać markę do innych miast. Dziś jest jednak zbyt wcześnie, by zdradzać nawet wstępne daty i wskazywać konkretne miejsca – mówi.

Sklep w stylu dziecięcego pokoju
Warszawski salon Petit Bateau został zaaranżowany w sposób bezpośrednio nawiązujący do modelu wypracowanego na zagranicznych rynkach. Klient, wchodząc do sklepu, ma poczuć się niemal jak w domu – głosi idea sklepu. Wystrój salonu został zatem wyposażony w szafy, regały oraz meble przypominające aranżację dziecięcego pokoju. Wszystko w lokalu o powierzchni prawie 90 mkw.

Stuletnia tradycja i nowe pomysły
Nazwa Petit Bateau wywodzi się ze słów francuskiej piosenki dla dzieci i w tłumaczeniu oznacza “małą łódkę”. To marka, której siła przebicia na międzynarodowym rynku odzieży dla dzieci rośnie od ponad wieku. W tym czasie marka Petit Bateau zdołała wypracować wiele rewolucyjnych rozwiązań w formie, kroju i estetyce produktów, stawiając przede wszystkim na wygodę użytkowania ubranek. Projektanci marki po raz pierwszy w historii wprowadzili do dziecięcych ubranek m.in. – wciąż wyjątkowo popularne – marynarskie paski, które stały się przewodnim motywem powstałej w 1970 roku siostrzanej marki „Milleraies”. Odkryciem stały się również body dla niemowląt i dziecięcy T-shirt. T-shirty w niemowlęcym rozmiarze odniosły duży sukces na całym świecie. Każdego roku sieć sprzedaje ich około cztery miliony. Do tego dochodzi m.in. 17 milionów sztuk dziecięcej bielizny.