Udział e-handlu w rynku rośnie

W grudniu kupujemy nawet do dwóch razy więcej niż w poprzednich miesiącach. Prognozy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przewidują, iż w grudniu 2010 ok. 15 milionów Polaków skorzysta z tej formy zakupów.

Właściciele sklepów internetowych często nie zdają sobie sprawy, że ilość ta mogłaby być znacznie większa, gdyby e-klienci mieli większe zaufanie do sklepów. Według badań serwisu Sklepy24.pl aż 67 proc. klientów rezygnuje, bądź ogranicza ilość zakupów, nawet po wybraniu towaru, gdy wiarygodność sklepu jest wątpliwa. Jak poprawić wiarygodność? Jest to cięzkie zadanie, lecz możliwe do osiągnięcia. Na rynku istnieje wiele konkursów oraz idei, które ułatwiają klientom wybór zaufanych sklepów.

– Instytut od kilku lat wspiera sklepy internetowe w zakresie wdrażania i stosowania dobrych praktyk gospodarczych w handlu elektroniczny. Znamy problemy z jakimi borykają się sklepy i ich klienci, dlatego postanowiliśmy zorganizować Konkurs, którego celem będzie zwrócenie uwagi nie tylko sklepów internetowych, ale także e-konsumentów na elementy jakości bezpieczeństwa transakcji on-line. Zaprosiliśmy do partnerstwa w tym przedsięwzięciu organizacje konsumenckie oraz firmy, którym, podobnie jak nam, zależy na poprawie bezpieczeństwa w handlu elektronicznym. Teraz zapraszamy sklepy do udziału w konkursie na bezpieczny sklep – mówi Kinga Szewczyk z Instytutu Logistyki i Magazynowania
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016