Liczy się wygoda klienta

Głównym zadaniem sytemu parkingowego jest zapewnienie właścicielowi obiektu pełnej kontroli wpływów z opłat za parkowanie, maksymalne uproszczenie wszelkich procedur wykonywanych przez pracowników oraz przyśpieszenie i ułatwienie czynności związanych z obsługą klienta. Firmy do swoich systemów coraz częściej wprowadzają specjalne rozszerzenia dedykowane galeriom handlowym.

Unikalne rozwiązania
Przedstawiciele firmy Green Center Polska podkreślają, że systemy parkingowe instalowane w galeriach handlowych muszą posiadać unikalne rozwiązania, które sprawiają, że system jest przyjazny i wygodny w obsłudze. Należy tu wymienić możliwość obniżenia opłaty parkingowej lub umożliwienie wyjazdu bezpłatnie i naprowadzanie kierowców na wolne miejsca postojowe tak, aby nie błądzili po parkingu.

Dla nowoczesnych centrów handlowych, dbających o estetykę obiektu, pożądana będzie opcja dostosowania urządzeń systemu parkingowego do architektury budynku np. poprzez zmianę kolorystyki. Równie ważna jest szybka i sprawna obsługa klientów parkingu, a także tworzenie zróżnicowanych taryf zależnych od ruchu na parkingu oraz generowanie raportów. – Wszystkie te rozwiązania zostały stworzone, aby galerie w centrach miast, gdzie regulacja ruchu na parkingu jest koniecznością, mogły konkurować z obiektami handlowymi na obrzeżach miast, gdzie problemy z parkowaniem nie występują – dodaje Jakub Osuchowski, kierownik działu serwisu i realizacji Green Center Polska.

Spośród wielu rozwiązań oferowanych dla galerii przez Green, wymienić można np. funkcję informowania klientów o liczbie wolnych miejsc, co znacząco pomaga to w odnalezieniu wolnego miejsca postojowego, dzięki czemu zmniejsza się ilość samochodów krążących po parkingu. Pozwala to zminimalizować emisję CO2 oraz hałas. Zależnie od konstrukcji parkingu montuje się wyświetlacze informujące o wolnych miejscach np. na poziomach w określonych strefach, czy przed wjazdem do obiektu. Wszystkie wyświetlane informacje pomagają klientom szybko odnaleźć miejsce postojowe.

Elastyczność
System Access Parking, oferowany przez firmę Jantar, w zależności od konfiguracji obsługuje użytkowników płacących za parkowanie jednorazowo (rotacyjnych) – którzy parkują krótkoterminowo, użytkowników abonamentowych, pracowników, klientów galerii itp. Duża ilość taryf pozwala dowolnie ułożyć cennik opłat za parkowanie. System abonamentowy i rotacyjny tej firmy zastosowany został m.in. przy centrum handlowym Panorama w Warszawie oraz przy Almie w Pruszkowie.

Co ważne, Jantar może dostosować swój system do indywidualnych potrzeb, podobnie jak firma Park System, która swój program Control Parking od podstaw zaprojektowała i wykonała. Dzięki temu może dopasować funkcje i urządzenia do potrzeb konkretnego klienta. Control Parking ma bardzo rozbudowane moduły nadzoru. Daje to możliwość m.in. wyświetlania wszystkich informacji na temat konkretnego pojazdu i sprawdzenia natężenia ruchu. Rozwiązania tej firmy wykorzystano m.in. na kilkunastu parkingach przy sieciach handlowych Real i Tesco oraz przy centrum handlowym Solvay w Krakowie.

Moduł raportujący
Cenną funkcją systemu jest moduł raportujący. Pozwala on na dokładną analizę pobranych opłat oraz na wizualizację zajętości parkingu w zadanych przedziałach czasowych. System rozszerzony o kamery rozpoznające tablice rejestracyjne, umożliwia też zbieranie informacji na temat adresów i miejsca pochodzenia klientów galerii. Dzięki tym danym właścicielom centrów handlowych łatwiej jest zarządzać działaniami marketingowymi. Takie funkcje można znaleźć np. w systemach marki Green Center Polska.

Żeby klient powrócił
Sposobów na udzielanie rabatów może być kilka. Właściciel galerii może zainstalować specjalne urządzenia, tzw. rabatowniki, które umożliwiają całkowite zwolnienie z opłaty lub udzielenie rabatu w postaci określonego darmowego czasu postoju na parkingu. Z takich rozwiązań bardzo często korzystają kina oraz lokale gastronomiczne – chcąc przyciągnąć większą liczbę klientów są gotowe zapłacić np. za dwie godziny postoju swoich gości na parkingu. Kolejnym sposobem udzielenia rabatów jest drukowanie specjalnych voucherów pozwalających obniżyć opłatę. Istnieje też możliwość sprzedaży kart przepłaconych, czyli kart prepaid, które pozwalają skorzystać klientom galerii z kart wielokrotnego postoju w promocyjnych cenach. Rozwiązanie takie gwarantuje, że klienci powrócą do galerii.

Karty chipowe
W segmencie galerii handlowych na uwagę zasługują innowacyjne systemy działające w oparciu o karty chipowe wielokrotnego użytku, np. system MultiTicket C firmy PolChip. Z powodzeniem zastępuje ona bilety z paskiem magnetycznym czy nadrukiem barcode, których specyfika pozwala na jednorazowe ich wykorzystanie. Dedykowane dla systemu karty chipowe tej firmy posiadają gwarancję wytrzymałości 100 tys. cykli typu wjazd – płatność – wyjazd.

Obrazowo rzecz ujmując jedna karta zastępuje 100 tys. jednorazowych biletów parkingowych o wadze 80 kg, lub w postaci rozłożonej, o powierzchni 3/4 boiska piłki nożnej. – W przypadku rotacji pojazdów występujących na parkingach galerii handlowych ma to niebagatelne znaczenie zarówno pod względem kosztów eksploatacyjnych jak i oddziaływania na środowisko naturalne – dodaje Andrzej Wilczyński, projekt manager w firmie PolChip, która ma w swoim portfolio ponad 30 realizacji dla centrów handlowych.
Dla właściciela galerii oprócz kosztów inwestycyjnych związanych z założeniem i zagospodarowaniem parkingu, ważnym elementem ekonomicznym , który podnosi wartość inwestycji stanowią koszty dodatkowe związane z eksploatacją systemu parkingowego. – Z naszych obliczeń wynika, że w centrum handlowym z typową przepustowością pojazdów, nasz system po dziesięciu latach eksploatacji, zaoszczędza tyle ile wynosił początkowy koszt zakupu – przekonuje Andrzej Wilczyński z PolChip.
 

Reklama

Galeria Jurajska