Prezent w sieci kupi 85 proc. internautów

Z badań F-Secure wynika, że ośmiu na dziesięciu internautów będzie poszukiwać bożonarodzeniowego prezentu w sieci. Ale co istotne, aż 60 proc. ankietowanych wyraźnie zadeklarowało, że w tym roku upominków w ogóle nie zamierza kupować w tradycyjnym sklepie, „w realu”.

Preferencje zakupowe internautów na świecie wskazują, że coraz chętniej korzystają oni z usług e-sklepów typu 24/7. – Okazuje się też, że handel w coraz większym stopniu przenosi się na portale społecznościowe – zauważa Michał Iwan, dyrektor zarządzający F-Secure Polska. – Co trzeci ankietowany przez nas internauta mówi, że atrakcyjnych ofert kupna-sprzedaży w okresie przedświątecznym będzie poszukiwać na Facebooku – dodaje.

Analizy F-Secure wskazują jednak, że klienci e-sklepów dobrze sprawdzają wiarygodność sprzedawców i opinie o nim. Ale i tak aż 78 proc. kupujących ciągle korzysta z wyszukiwarek, a te właśnie najłatwiej naprowadzają ich na nieuczciwe witryny. – To najpopularniejsze hasła wyszukiwania są często wykorzystywane przez internetowych przestępców jako przynęta. Dlatego trzeba zachować ostrożność i zdrowy rozsądek, kiedy napotykamy na slogany typu „prezent, o którym marzy Twoje dziecko”, „najlepsza oferta świąteczna”, itp. – ostrzega Michał Iwan. – Trzymajmy się stron, które znamy i którym ufamy – dodaje.

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2010 przez agencję SurveyGizmo na zlecenie F-Secure. Ankietowani z całego świata odpowiadali na pytania poświęcone zakupom świątecznym dokonywanym online.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016