PRCH ocenia Ranking Centrów Handlowych

– Po zapoznaniu się z opublikowanym przez PSNPH rankingiem oceniamy, że publikacja rankingu działa na niekorzyść członków PRCH: sieci handlowych, centrów handlowych i uderza w reputację całej branży – czytamy w komunikacie PRCH (pełna treść komunikatu PRCH). Organizacja stoi na stanowisku, że problemy pomiędzy zarządcami i najemcami wynikają przede wszystkim z braku dialogu, a pojawienie się takiego rankingu bez wątpienia nie sprzyja jego budowaniu. Prawidłowe funkcjonowanie centrum handlowego zależy od wspólnych działań, a to oznacza nie tylko obowiązki zarządcy, ale również aktywność najemców. W budowaniu pozycji danego centrum liczy się bowiem nie tylko siła marki danego centrum, ale i siła marki marek sklepów.

Badaniu przeprowadzonemu przez TNS Pentor zostało poddanych pięć obszarów współpracy najemców z firmami zarządzającymi centrami handlowymi w Polsce. – Pierwszy z nich dotyczył procesu deweloperskiego, czyli takich aspektów jak terminowości przeprowadzenia procesu developerskiego, kwestii związanych z koordynacją najemców, a także kosztami budowlanymi. Drugi obszar poświęcony został kwestiom komercjalizacji, gdzie ocenie została poddana atrakcyjność miksu najemców, poziom wynajęcia, a także poziom atrakcyjności centrum handlowego z punktu widzenia całości oferty rynku lokalnego – wyjaśnia Monika Rakowicz, Associate Director, Pentor Research International.
 
– Kolejnym kryterium oceny współpracy CH z najemcami były kwestie związane z zarządzaniem obiektem handlowym. W obszarze tym ocenie zostały poddane ceny wynajmu i ich poziom, adekwatność kosztów wspólnych, rzetelność i terminowość rozliczania, a także satysfakcja z kontaktu z centrum handlowym. Czwartym obszarem była działalność marketingowa centrum handlowego, a więc indywidualna aktywność marketingowa danego centrum, poziom dbałości o wizerunek najemców oraz otwartość na wszelkie działania marketingowe z ich strony – dodaje. Ostatnim obszarem, który został włączony do badania była satysfakcja handlowa najemców, czyli zarówno zadowolenie z poziomu obrotów w stosunku do innych lokalizacji, do oczekiwań a także relacja obrotów do poziomu kosztów najmu. – Poza szczegółową oceną centrum pod względem każdego obszaru i parametru w badaniu mierzyliśmy również ogólny poziom satysfakcji ze współpracy z centrami handlowymi – podsumowuje (pełen Ranking Centrów Handlowych).

Przypomnijmy, że po raz pierwszy ranking centrów handlowych został opublikowany na portalu Retailnet.pl w listopadzie br. Przedstawiliśmy wtedy 10 najlepszych galerii handlowych w opinii najemców: Graffica Rzeszów, Alfa Olsztyn, Galeria Krakowska, Galeria Bałtycka, Wola Park, Galeria Łódzka, Klif Gdynia, Galeria Dominikańska, Alfa Białystok i Focus Mall Bydgoszcz.

Metodologię ankiety i jej wyniki dyrektor Rakowicz przedstawi podczas XII edycji konferencji Shopping Center Forum & Awards 2011, która odbędzie się 3 lutego w warszawskim hotelu Hilton. Najelepsze, w opinii najemców, centra handlowe otrzymaja również nagrody Forum Najemców.
 

Reklama

Galeria Jurajska