Niska cena najważniejsza w e-sklepach

Ankietowani, którzy brali udział w badaniu wskazywali także na duży wybór produktów w krótkim czasie – 69 proc. oraz możliwość jednoczesnego oglądania i porównywania wielu towarów jednocześnie – 59 proc.

Robiąc zakupy w sklepach internetowych zwracano także uwagę na: unikanie tłoku, który w okresie świąt pojawia się w wielu sklepach – 55 proc., a także brak czasu na robienie tradycyjnych zakupów w sklepach – 33 proc. ankietowanych. Na dwóch ostatnich miejscach znalazły się: korzystanie z nowych doświadczeń – 18 proc. oraz zaufanie do zabezpieczeń – 16 proc.

Zarówno w Polsce jak i w Europie internet wykorzystywany jest głównie w celu poszukiwania ofert i porównywania cen (48 proc.) oraz produktów (45 proc.). 33 proc. Europejczyków deklarujących robienie świątecznych zakupów w internecie i zamierza na nie przeznaczyć 36 proc. swoje budżetu. Największą część budżetu na zakupy on-line wydadzą mieszkańcy Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Polscy użytkownicy sieci najczęściej korzystają ze stron internetowych sprzedawców detalicznych, wyszukiwarek oraz stron umożliwiających porównywanie cen. Zainteresowanie stronami internetowymi sprzedawców wyróżnia Polaków (65 proc.) spośród innych europejskich nacji kupujących przez internet.

 

Reklama

Galeria Jurajska