Urządzenie jest przeznaczone zarówno dla osób z tzw. "małymi koszykami" (do 10 artykułów – 2 kasy), jak i dla osób z "pełnymi wózkami" (bez limitu artykułów – 2 kasy). Korzystanie z tych kas jest intuicyjne, a w obsłudze dodatkowo pomagają podpowiedzi na ekranie dotykowym kasy oraz na specjalnych ulotkach.

Idea rozwiązań samoobsługowych jest prosta – wszelkie czynności przy kasie takie jak skanowanie artykułów oraz płacenie za zakupy klient powinien wykonywać sam – bez lub przy minimalnej ingerencji obsługi sklepu. W strefie samoobsługowej umieszczone jest stanowisko asystenta, który cały czas monitoruje pracę czterech urządzeń oraz pomaga klientom w sytuacjach, gdzie pomoc obsługi jest konieczna. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia m.in. waga bezpieczeństwa, która waży każdy towar i weryfikuje czy klient włożył do torby dokładnie to samo, co zeskanował.

Kasy samoobsługowe zapewniają liczne korzyści, takie jak usprawnienie zakupów czy większą kontrolę poprzez potwierdzenie ceny każdego artykułu, sprawdzanie na bieżąco całkowitego rachunku oraz samodzielne pakowanie towarów. Urządzenie zapewnia także większy komfort robienia zakupów – nabyte produkty nie są przekładane, dotykane przez innych.