Tempo rozwoju rynku CH będzie znacznie wolniejsze

– Obecnie obserwujemy znaczne polepszenie nastrojów na rynku handlowym w Polsce wśród wszystkich udziałowców tej branży, tj. inwestorów, deweloperów, najemców, a także klientów. Mają na to wpływ zarówno poprawiające się czynniki gospodarcze a także dogodniejsze warunki otrzymania kredytu, czy też rosnący popyt ze strony nowych międzynarodowych najemców – mówi Agnieszka Tarajko-Bąk, Research Analyst, Jones Lang LaSalle Poland.

Na koniec 2010 roku polski rynek handlowy oferował 7,07 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego prawie 60 proc. znajduje się w ośmiu głównych aglomeracjach kraju. – W minionym roku przybyło ponad 400 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, czyli o 40 proc. mniej niż w 2009 roku. Najbliższe 2 lata nie przyniosą większych zmian pod tym względem – dodaje ekspertka Jones Lang LaSalle.

W budowie jest obecnie około 730 tys. mkw. – Biorąc pod uwagę plany inwestorów oraz aktualnie budowane projekty przewidujemy, że w 2011 jak i 2012 roku otworzy się po ok. 500 tys. mkw., przy czym pamiętać należy, że niektóre projekty mogą przesunąć się w czasie i wejść na rynek w kolejnym roku. W chwili obecnej w Polsce funkcjonuje 313 nowoczesnych centrów handlowych – podsumowuje Agnieszka Tarajko-Bąk.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016